amaandamartinsson

hemmaaa

Publicerad 2011-10-24 17:45:57 i Bostonlife,

Guuud, äntligen hemma!!!! Har aaaldrig varit så glad i hela mitt liv och det blir ju inte sämre av att man får massa samtal och massa skriver välkommen hem på facebook osv. Det va ett helvete att flyga själv haha, aldrig mer!!!!!! Halvlipade mig igenom hela Paris flygplats. Hade en halvtimma på mig innan de började boarda mitt flyg till Göteborg, 40 min senare stod jag på en buss mitt ute i konstiga terminaler. Fattade inget och ingen kunde hjälpa mig heller. Fanns 2 (!!!!) tv- screenar på flygplatsen som visade Göteborg resten hade skitit i det och det va otroligt svårt att hitta. Gick/sprang i 30 min och kom ändå supersent. Fick åka tåg och buss, Paris är iaf utsedd av mig till Europas svåraste flygplats. Men lyckades gjorde jag. Kom fram 09.53 och mitt flyg skulle åka 09.55. Fatta röta!! Heeelt sjukt, men jag va inte sist heller utan bara nästsist :D Och sen hade jag feta övervikten, var berädd med pengar men så är killen så otroligt schyst att han ba: Äsch det är okej :) så jag slapp betala!!! 6 kg övervikt hade jag haha. När händer det egentligen? Bäst!! Såå nu sitter alltså jag här i min soffa, kollar på svensk tv och kan göra precis vad jag vill! Bor hos mina underbara föräldrar och har ett eget liv utan att behöva fråga om massa saker. Nästa vecka ska jag ta tag i cultural care och försöka få pengarna tillbaka, eller i alla fall en del av dem. Eftersom de inte ens checkat rummet eller varit på besök hos familjen.. Vi får väl se hur det går med det. Hoppas i alla fall den nya tyska inte blir allt för ledsen och besviken. Denna veckan ska jag ta till att ordna upp mit liv här hemma och inte ägna en tanke åt Boston!! Antar även att detta blir sista inlägget från mig. Nu när jag är hemma så ska jag skaffa en annan blogg så framförallt du Frida ska kunna läsa när vi är så långt ifrån och gör så olika saker. Ida har jag redan tappat hoppet om ska läsa min blogg haha, men du är såklart välkommen att läsa den nya. Tack till alla er som stöttat mig igenom detta, ni har varit guld värda!
Detta blir man så glad av!

Kommentarer

Postat av: Katta

Publicerad 2011-10-24 19:55:52

välkommen hem :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Amanda och är en house och dubstep älskande tjej. Den 29 Augusti flyttar jag till Boston för att vara au pair i ett år. Här får du läsa om mitt liv på andra sidan jordklotet. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela