amaandamartinsson

läs detta

Publicerad 2011-10-12 17:14:27 i Vardag i Usa,

Detta är riktat till dig mamma
Nu är jag otroligt trött på att inte ha en egen vilja. Och är det något jag har lärt mig här borta så är det att stå upp för det man själv vill. Jag har gjort ALLT som varit jobbigt och svårt här borta ensam och den enda man har i slutet är ändå sig själv. JAG kommer göra vad jag tycker är bäst för mig och jag kommer inte åka till en ny familj om den inte känns bra/rätt. JAG kommer åka hem om inte jag vill fortsätta detta mer för JAG förtjänar inte å må dåligt. För det har jag gjort nog nu tillräckligt länge. Jag behöver komma hem och andas. Den Amanda som åkte hit till usa var ingen ansvarsfull människa. Inte det minsta och jag gillade det, då. Men nu när jag kommit hit kan jag inte förstå hur jag orkade med vardagen genom att vara så lat och inte bry mig om något. Jag gick från att ha varit latast och surast i stan till att vara 3 barnsmorsa. Och denna trebarnsmorsan har haft mer ansvar än deras egna mamma och samtidigt kämpat för att få en vardag som ska fungera med ett glatt leende.
Jag ska tänka igenom mitt beslut idag noga. Jag vet att du inte vill ha hem den gamla Amanda för hon va väldigt oansvarig. Och jag tror att det är de som är det som är värst för dig att tänka. Men är det pengarna så är jag helt klart villig att jobba ihop de som du spenderat på detta. Jag kommer komma hem som en ny person och jag vet att du kommer gilla det oavsett om du ogillar det nu. Och jag hoppas mest av allt att jag faktiskt är välkommen hem för även om du inte ser någon framtid där för mig kan inte jag se någon framtid här för mig. Jag har haft otur med denna familjen och det hade säkert sett väldigt annorlunda ut om jag hamnat på ett bra ställe. Men så ser min situation ut nu och jag kan inte ändra den, eller mina känslor. Mycket har hänt här borta, med mig själv och med vardagarna som passerat. Hemma är det exakt lika dant och jag vet att ni inte tycker det är något att komma hem till och att tiden stått stilla. Men här har det hänt 1000 olika nya saker per dag så det är annorlunda. Vi kommer inte dela några tankar och känslor just nu, men här är iaf en förklaring från min sida och jag hoppas du äntligen lyssnar på mig och läser detta och inte stänger ner skype när det blir för jobbigt. Har pratat med Carolina idag på cc och hon sa väldigt mycket bra saker som jag ska tänka på ikväll och i morgon ska jag ha tagit mitt beslut. Jag är rätt säker på det dock och det som känns bra i magen är det beslutet som jag kommer ta. Men har som sagt en dag på mig att tänka igenom det noga.
Nu har jag babblat på länge nog och ska åka och slänga sopor. Ha det så bra och ring mig på skype när du är redo för mig. Puss och kram Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Amanda och är en house och dubstep älskande tjej. Den 29 Augusti flyttar jag till Boston för att vara au pair i ett år. Här får du läsa om mitt liv på andra sidan jordklotet. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela