amaandamartinsson

Sista veckan

Publicerad 2011-10-17 01:23:08 i Vardag i Usa,

Nu är det som sagt sista veckan här i Boston. Har snart varit här i 7 veckor och det är vad det kommer stanna på. Det har verkligen tagit på mig att bo så här och må så här dåligt. Men jag kan absolut inte säga att jag inte har lärt mig någonting. För hur det än är så har dessa veckorna varit jävligt bra för mig. Visst, mitt självförtroende suger verkligen just nu i allt vad det heter att duga och räcka till. Men samtidigt har jag lärt mig att ta så otroligt mycket ansvar för inte minst 3 galna ungar och även mig själv. Att komma flyttandes till ett nytt ställe och även ett nytt land där ingen förstår vad man vill säga om man inte pratar engelska är otroligt jobbigt. Framför allt för mig som behöver en trygghet någonstans för att klara av vardagen. Hemma hade jag ju mitt hus som trygghet och min familj dit jag visste att jag alltid kunde vända mig när jag behövde hjälp. Här hade jag ingen. Jag har även lärt mig att lyssna på mig själv mer än andra och sätta mig själv först. För man har bara sig själv i slutet ändå. Även om det är otroligt svårt att sätta sig själv först här borta så vet jag att jag kommer göra det hemma och sluta ha ångest över vad de andra kan tycka och tänka. 


Just nu kan jag säga att jag är väldigt nervös och orolig inför min sista vecka. Jag vill bara att den går så smärtfritt som det bara går att göra och att jag inte har sönder bilen på något sätt eller att något händer. Jag hoppas även att den nya au pairen inte mår lika dåligt som jag och har ett bättre psyke för det kan jag lova att man behöver här. När jag kommer hem vill jag bara radera detta ur mitt liv, inte ha det minsta lilla kontakt på något sätt med familjen här och detta livet, vill bara lämna det bakom mig. Jag vill så gärna hjälpa den nya au pairen men samtidigt så vet jag inte om jag orkar tänka på detta igen borta i Sverige. Nu håller jag bara tummarna för en smärtfri sista vecka utan utskällningar, sena jobbnätter och krashade bilar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Amanda och är en house och dubstep älskande tjej. Den 29 Augusti flyttar jag till Boston för att vara au pair i ett år. Här får du läsa om mitt liv på andra sidan jordklotet. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela