amaandamartinsson

Dagen d

Publicerad 2011-09-25 14:57:34 i Vardag i Usa,

Ikväll ska jag prata med värdföräldrarna om mitt schema. Hoppas dom inte blir arga, men risken finns ju..
Jag ska ta upp:
  • ett tidsschema. Nu blir det lätt att jag jobbar för mycket eftersom det är svårt att veta när jag kan lämna saker under dagen och inte. Förra måndagen jobbade jag 9.5 timmar allt som allt. På schemat står det max 6 timmar.. Kanske vi kan hjälpas åt att fixa det senare, eller att de hjälper mig genom att ta sin egen tvätt som jag faktiskt inte ens ska göra för det är mot reglerna. Kanske jag kan tvätta lite på måndagen, lite på tisdagen osv? Om inte så är det för mkt för mig. Behöver tidschema till alla dagarna så de inte blir för mycket för då har jag inte tid till att träffa någon eller hitta på något annat förutom att stressa runt.
  • Helger. Trodde de skulle vara lediga för utom när de skulle gå ut och göra saker på kvällarna. Jag trodde jag bara sa ja till att de kunde träna tennis en gång på söndagen inte varje söndag. Jag har ingen tid om jag vill sova över hos någon kompis annars ju eller träffa frida för hon kan inte åka hem för sent och då blir det att jag kommer in till Boston sent.
  • Jobba. Denna veckan jobbade jag varje dag. Reglerna säger att jag ska ha minst 1.5 dag i följdsledigt och det vet de om.
  • Onsdagar städar jag typ hela huset, men var ska jag städa? Det tar för lång tid för mig att städa över allt, gör jag fel?
  • Svårt och veta när jag slutar på kvällarna, är det när föräldrarna kommer hem, förväntas jag att vara med på  maten för att sedan diska och hjälpa till eller kan jag gå tidigare och äta efter?
  • Fredagar skulle jag bara jobba på morgonen men nu jobbar jag som en helt vanlig dag, är jag ledig?
Denna veckan jobbade jag mån- 9.5 h, tis- 9 h, ons- 8 h, tor -5.5 h, fre- 6 h, lör- 5 h, sön- 1.5 h..
Så här är schemat de skickade mig, men såhär jobbar ja inte. Är det jag eller dom som gör fel, det får jag veta i kväll. Livrädd att de ska bli arga för jag kritiserar schemat, men det gör jag ju egentligen inte, behöver bara svar på mina frågor ju..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Amanda och är en house och dubstep älskande tjej. Den 29 Augusti flyttar jag till Boston för att vara au pair i ett år. Här får du läsa om mitt liv på andra sidan jordklotet. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela